şosele de centură paulesti comarnic mizil
Categorie: Administraţie

Consiliul Judeţean Prahova solicită fonduri de la Ministerul Dezvoltării pentru patru proiecte care vizează realizarea de şosele de centură.

Pe ordinea de zi a şedinţei de luni după-amiază a CJ Prahova figurează patru proiecte de hotărâre vizând realizarea de şosele de centură. Pentru toate patru, autorităţile doresc să atragă fonduri de la Ministerul Dezvoltării, în trei dintre cazuri prin Programul Naţional de Investiţii "Anghel Saligny", iar în al patrulea prin Compania Naţională de Investiţii.

Este vorba despre viitorul drum Băneşti-Valea Doftanei şi şoselele ocolitoare pentru Comarnic, Mizil şi Păuleşti.

Citiţi şi: Consiliul Judeţean vrea fonduri prin Planul de Rezilienţă pentru studii la şapte şosele de centură

Proiectul Băneşti-Valea Doftanei, practic o centură a municipiului Câmpina, care totodată ar urma să lege DN1 de viitorul drum Câmpina - Valea Doftanei - Brădet, urmează să fie derulat de Compania Naţională de Investiţii, din subordinea Ministerului Dezvoltării. În şedinţa de astăzi e propus pentru aprobarea consilierilor judeţeni un proiect de intrare în parteneriat. Conform propunerii, Ministerul Dezvoltării va asigura finanțarea pentru toate fazele realizării obiectivului, de la proiectare până la finalizarea executării lucrărilor, în timp ce administraţia judeţeană va organiza și gestiona unitatea de implementare a proiectului.

Centuri pentru Comarnic, Mizil şi Păuleşti

Celelalte trei proiecte de hotărâre din această listă vizează realizarea viitoarelor şosele de centruă pentru oraşele Comarnic şi Mizil şi pentru comuna Păuleşti. Toate trei sunt propuse pentru finanţare prin Programul Naţional de Investiţii "Anghel Saligny", gestionat tot de Ministerul Dezvoltării.

Pentru centura oraşului Comarnic, proiectul prevede amenajarea unui drum de aproape 6 kilometri lungime, plus amenajări de trotuare, lucrări de apărări de maluri, lucrări de consolidare a terenului, realizarea a trei poduri peste râul Prahova sau afluenţi şi unul peste calea ferată, amenajarea unor sensuri giratorii la intersecţiile cu DN1 şi DJ103R şi sistematizarea intersecţiilor cu străzile Ghioşeşti şi Podul lui Neag. Standardele de cost indică o sumă necesară de 4,2 milioane de euro pentru aceste lucrări, conform documentaţiei publicate de Consiliul Judeţean.

Pentru varianta ocolitoare a oraşului Mizil, proiectul propune o şosea de centură de aproape 7,5 kilometri lungime, cu un standard de cost de aproape un milion de euro. În fine, pentru varianta ocolitoare a comunei Păuleşti lungimea estimate a traseului este de aproape 9,2 kilometri, rezultând o sumă necesară a fi alocată pentru această investiție în conformitate cu standardele de cost de 4.200.000 euro.

Back To Top