black friday amenzi anpc
Categorie: Economic

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat, joi, 11 mari operatori economici care promovau reduceri speciale în acesată perioadă. La nivelul ANPC s-a constituit, de altfel, Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore a ofertelor cu promoții, din această perioadă, indiferent de domeniu de activitate.

“Volumul amenzilor contravenționale aplicate tuturor operatorilor controlați s-a ridicat la 275.000 lei, dat fiind ca s-a constatat că:

- se practicau vânzări cu preț redus, în condițiile în care prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea

- lipsa indicării, pe site-ul societății, în mod clar și neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil”, au transmis reprezentanții ANPC.

 Potrivit acestora, cei 11 operatori verificați sunt:

- Altex România SRL – www.mediagalaxy.ro

- Flanco Retail SA – www.flanco.ro

- FineStore Distribution SRL – magazin de băuturi alcoolice

- Vivre Deco SA - www.vivre.ro

- Studio Moderna SRL – www.top-shop.ro

- Arsis Trading SRL - www.arsis.ro

- Lc Waikiki Retail Ro SRL – www.lcv.ro 

- Elefant SRL – www.elefant.ro

- Premium Store SRL – www.premiumstore.ro

- Pc Garage SRL – www.pcgarage.ro

- Evolution Prest Systems SRL – www.evomag.ro

 ANPC menționează că “acestor sancțiuni li s-au adăugat 10 decizii de încetare a practicii comerciale incorecte, doar site-ul www.mediagalaxy.ro remediind abaterile pe loc”.

VEZI ȘI: ANPC propune suspendarea activității pe site-ul Altex și anunță că va sesiza procurorii cu privire la “țepele” de Black Friday

 Comandamentul Special Black Friday își continuă verificările și în perioada următoare

”Am decis înființarea acestui comandament după ce am văzut rezultatele controalelor de zilele trecute, la cei care au ”furat startul” campaniei de reduceri. Așa cum am spus de fiecare dată, manifestăm TOLERANȚĂ ZERO față de orice abatere de le legislația în domeniu. Parte a campaniei ”Protecția Consumatorilor nu se negociază!”, ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălellilor”, a declarat Claudiu Dolot, preșetintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Comandamentul este coordonat de Paul Anghel, director general ANPC.

“Reamintim consumatorilor că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.

Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.

Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”, au precizat reprezentanții Autorității.

ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara o adresă de e-mail dedicată, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Oricine poate trimite, în acest fel, către comisarii de la Protecția Consumatorilor, mesaje, fotografii sau orice document care pooate fi de folos în derularea campaniei descrise mai sus.

Back To Top