• Ordinul prin care firmele de curierat din România trebuie să raporteze la ANAF toate operațiunile de livrare cu plata ramburs, efectuate în țară, a fost publicat în Monitorul Oficial.
• Aceste detalii includ numele persoanelor, adrese sau conturile bancare folosite.
• Iată ce formular trebuie să completeze curierii.
Curierii sunt obligați de acum înainte să trimită la ANAF detalii despre persoanele care au comandat online și au plătit ramburs, adică la livrare. Aceste detalii includ numele persoanelor, adrese sau conturile bancare folosite.
Lunar, curierii sunt obligați că completeze formularul 395, respectiv „Declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național”.
CITEȘTE ȘI: Viceprimarul Anca Popa va coordona și verifica activitatea noii societăți de termoficare a Ploieștiului
Formularul se difuzează gratuit pe portalul ANAF, se validează și se semnează electronic cu ajutorul programului de asistență, asigurat gratuit de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, (ANAF) pe portalul ANAF sau la distanță, pe portalul e-guvernare.
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat după împlinirea acestui termen - se arată în ordinul în vigoare.
Formularul 395 cuprinde numele persoanei juridice expeditoare sau numele și prenumele expeditorului persoană fizică care sunt înscrise pe documentul de transport, adresa furnizorului, modalitatea prin care este remis rambursul către expeditor, respectiv contul (IBAN) sau numerar, datele persoanei fizice care a recepționat rambursul pentru expeditor, datele destinatarului fie persoană fizică sau juridică.
Mai mult pe stirileprotv.ro
CITEȘTE ȘI: PROIECT. Cum ar putea arăta testarea antidrog în școli
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- TikTok Actualitatea Prahoveană