Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

lipsa somn
Categorie: Timp liber

 

• Lipsa somnului are efecte dramatice pentru sănătate.
• O spun medicii, dar și psihologii care se confruntă, în ultimii ani, cu stadii de oboseală cronică.
• Cum recunoaștem problemele cauzate de lipsa cronică a somnului și cum le reglăm?

Persoanele care un somn foarte scurt sau neodihnitor sunt predispuse la afecțiuni severe, care le pun viața în pericol. Lipsa somnului poate avea efecte negative severe, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Potrivit medicilor, orele de somn sunt setate natural, în funcție de vârstă.
„Somnul este o nevoie fundamentală, fiind un mecanism esențial pentru funcționarea normală și regenerarea organismului. Nevoia de somn are o variabilitate individuală, însă există niște caracteristici generale în funcție de categoriile de vârstă”, a declarant dr. Ioan Bulescu pentru Smart Living. Dacă adolescenții au nevoie între 8 și 10 ore de somn pe zi, un adult se poate odihni corespunzător dacă doarme 7-9 ore neîntrerupt în 24 de ore.

Ce efecte are lipsa somnului?

CITEȘTE ȘI: 3.000 de lei pentru casarea autovehiculelor mai vechi de 15 ani

Efectele imediate ale somnului insuficient, vorbind aici de scurtarea chiar cu una-două ore a somnului normal, afectează în primul rând funcțiile sistemului nervos central. Cel mai frecvent, sunt întâlnite somnolența diurnă excesivă, scăderea vitezei de reacție și o stare de spirit negativă. Ulterior apar tulburările de memorie și de concentrare, iritabilitatea și o scădere globală a calității vieții.
Pe termen lung, lipsa somnului suficient sau de calitate este legată de probleme de sănătate cu potențial sever. Cele mai frecvente afecțiuni declanșate de oboseala cronică sunt hipertensiune arterială, diabet zaharat, insuficiență cardiacă, dar și obezitatea, depresia și scăderea imunității. Bolile cardiovasculare sunt probabil cele care au consecințele cele mai grave. Persoanele care au cronic un somn foarte scurt sau neodihnitor sunt predispuse să dezvolte accidente vasculare cerebrale sau infarct miocardic.

Cum să dormim bine?

În primul rând, trebuie să ne asigurăm că ne oferim suficient timp pentru somn. În plus, ne ajută să încercăm să menținem un program regulat de somn, astfel încât să nu existe variații foarte mari de la o zi la alta, legate de ora de culcare și ora de trezire.
Pentru a ne asigura un somn de calitate, trebuie să încercăm să urmăm regulile de igiena somnului. Mai exact, să ne oferim un mediu optim de somn, fără lumină de veghe sau zgomote de fundal, să ne luăm o pauză de măcar o oră între activitățile de serviciu și culcare, să evităm utilizarea dispozitivelor electronice înainte de culcare.
De asemenea, este foarte important să evităm utilizarea stimulentelor (cafea, ceai, ciocolată etc.) și mesele copioase cu cel puțin patru ore înainte de culcare, să evităm consumul de alcool și tutun, dar și somnul de după-amiază, dacă este trecut de ora 15.00.
Mai multe pe smartliving.ro

CITEȘTE ȘI: Noi descoperiri uimitoare la Sarmizegetusa Regia

Back To Top